The Incredible Journey valdes ut som strategiskpartner till SVÅ tack vare bolagets långa och gedigna arbete inom bilbranscheni kombination med vår tunga kompetens inom digitalisering och e-handel.
Sveriges största gruppering av återförsäljare säljer Scaniarespektive Volkswagen, Audi, Seat och Skoda. Tillsammans har de enmarknadsandel på 50% för lastbil respektive 30% för personbil och lättatransportbilar. Utöver utvecklingen hos respektive återförsäljare, arbetar demed affärsutveckling och digitalisering i en organisation som heter ScaniaVolkswagen Consult AB, förkortas SVÅ.
I augusti 2019 valde SVÅ The Incredible Journey AB som sindigitala partner för att ta vid ett större förändringsarbete initierat avledning och styrelse. Förändringen av bilbranschen i stort skapar tryck ochutrymme för digitalisering och förändring av återförsäljarnas verksamhet.Arbetet bedrivs i olika former:
· The Incredible Journey är inom ramen föruppdraget ”acting CDO – Chief Digital Officer” för SVÅ
· The Incredible Journey arbetar med strategiskautvecklingsprojekt i ett helhetsåtagande. Exempel på projekt är utredning ochProof-Of-Concept av en DXP – Digital Experience Platform för både personbilsoch lastbilssidan.
The Incredible Journey valdes ut som strategiskpartner till SVÅ tack vare bolagets långa och gedigna arbete inom bilbranscheni kombination med vår tunga kompetens inom digitalisering och e-handel, blandannat som drivande aktör i uppstarten av Wayke
Här berättar vi hur The Incredible Store har hjälpt till att driva förändringar inom företag. Allt för att förbättra den digitala närvaron och nå fler kunder med sina erbjudanden.
En accelererande digitalisering av Din Bils affär gjorde att de i maj 2020 valde att bli första kund ut på vår nya plattform
Läs merThe Incredible Journey valdes ut som strategiskpartner till SVÅ tack vare bolagets långa och gedigna arbete inom bilbranscheni kombination med vår tunga kompetens inom digitalisering och e-handel.
Läs merGenom samarbetet med MRF har vi genomfört en Digitaliseringsworkshop med ett antal handlare.
Läs merAtteviks och Berners servicekunder kan nu njuta av en snabbare och effektivare serviceupplevelse.
Läs merSom en del av grundarteamet så var vi en del av att utveckla Wayke från den första workshopen, genom lanseringen och till att bli en scale up genom att utveckla nya affärsområden och intäktsströmmar.
Läs mer