Våra kundcase
Här presenterar vi intressanta case som vi genomfört tillsammans med våra kunder.
Läs mer om våra kundcase
Vi förstår de utmaningar som återförsäljare idag står inför. Med vår breda erfarenhet inom bilbranschen och digitalisering är vi rätt partner för er .

Leasingåtertag – automatiserad process & ökad nyförsäljning
Många återförsäljare har haft dålig kontroll över vilka kunder som har utgående leasingavtal. Informationen har i många fall hängt på att säljarna följer upp avtalen manuellt i sitt säljverktyg. Då många modeller har långa leveranstider når informationen dessutom ofta ut för sent till både säljare och kund.

Aktivera nya säljare och öka engagemang mot kund
Vissa anläggningar har tampats med en hög personalomsättning, vilket har gjort det svårt att bibehålla en personlig kontakt med kunderna. Från vår kunds sida lyftes ett önskemål om att finna nya sätt för att kommunicera nyanställda till kunderna på ett trevligt och personligt vis. Här berättar vi hur vi gick tillväga.

Hjulbalansering – ökat engagemang & nöjdare kunder
Vår kund upplevde att kommunikationen gentemot de befintliga kunderna brast och att engagemanget inom målgruppen däckhotells-kunder hade ett förbättringspotential.
För att kundnöjdheten bland dessa kunder skapade vi en målgruppsanpassad kampanj som gav kunden möjlighet att balansera sina däck redan på däckhotellet – och därmed göra dem startklara för säsongen.

Bevakningstjänst för återförsäljare av bil
I kontakt med en bilsäljare har kunden ofta en önskan om en viss modell eller specifik utrustning, men idag har säljaren inte något system för att hantera förfrågningen.
Idag är det vanligt att säljaren gör en analog notering, som glöms eller tappas bort efter ett tag. Det innebär också att kunden börjar leta efter andra alternativ – och affärsmöjligheten flyttas bort från er.

Automatiserat 1-årsmejl för att bygga relation och driva kund till butik
Efter att bilköpet är gjort och bilen rullar har många bilhandlare haft begränsad kontakt med kunderna. Detta gör att nästa kontakt sker först efter tre år, när säljaren tycker att det är dags för kunden att uppgradera. För många av kunderna är detta för sent och kanske har de redan börjat undersöka andra alternativ på egen hand.
Med ett 1-årsmejl fångar ni upp kunden i god tid innan beslutsprocessen påbörjas, med ökad lojalitet och merförsäljning som potentiella vinster.
Börjessons Bil - Sälj din bil
Vi har varit ansvariga att ta fram och driva hela projektet kring att ta fram en fullskalig digital anläggning med ny hemsida för Börjessons Bil med möjligheten för kunderna att sälja sin bil. Läs hur The Incredible Journey har hjälpt till att skapa denna process och vad resultatet blev.
Kontakta oss
Vi ser fram emot att höra från dig